KLÆBU IL

Klæbu IL

Treningssamling/kick-off 2023

Helgen 22. - 24. september 2023 møtes håndballavdelingen på Røros for treningssamling/kick-off. Det blir en kjempehelg med masse fin trening og mulighet for å bli ennå bedre kjent før sesongen går i gang for fullt.

Helgen 22. – 24. september 2023 møtes håndballavdelingen på Røros for treningssamling/kick-off.
Det blir en kjempehelg med masse fin trening og mulighet for å bli ennå bedre kjent før sesongen går i gang for fullt.

Overnatting:
Vi overnatter på skole Røros skole (Peder Hiortgata 18B) som er ca. 200 m unna hallen Verket Røros AS.  

Skyss:
Alle lag er ansvarlig for transport t/r. Det tar ca. 2 timer å kjøre.  

Egenandel og påmelding:
Egenandel er 400,- og betales ved påmelding.

For utøver som er medlemmer i Klæbu IL meldes de på i Rubic ved å gå på “Påmeldinger” i app-en eller via https://app.rubic.no/Public/Events/15649. Logg inn med brukernavn og passord, velg utøver og fullfør påmeldingen ved å betale med kort.

For utøvere i samarbeidsklubber så melder de seg på ved å ved å registrere seg på https://app.rubic.no/Public/Events/15649. Bruk rabattkoden ANNENKLUBB2023 slik at det ikke blir noe betaling ved påmelding. Disse utøverene betaler inn til lagskontoen og det blir et “samleoppgjør” etter samlingen.

Lag som allerede har samlet inn penger på lagskonto (som f.eks. J2009) kan benytte seg av løsningen som utøvere fra andre klubber gjør, dvs. bruke koden ANNENKLUBB2023 ved påmelding. Vi tar deretter etter samlet oppgjør etter samlingen (trekker fra lagskassen; antall med ANNENKLUBB2023 per lag x 400,-). Enten benytt linken eller “vanlig” påmelding via Rubic – rabattkoden fungerer uansett.

Frist for påmelding er torsdag 21.september.

I egenandel inngår mat og drikke, leie av hall, t-skjorte osv.

Måltider og bespisning

All bespisning er i hallen.
For å redusere matsvinn er det veldig viktig at lagene melder fra til kjøkkenet om det er et måltid de ikke skal ha. Meld fra til Andrea Flatjord på tlf. 980 53 276. 

Matallergier: Registreres i Rubic ved påmelding.

Oppskjært frukt og saft er tilgjengelig i hallen mellom måltidene.

Fredag LørdagSøndag  
Frokost kl. 07.30-09.30
Brødmat og grøt
Frokost kl. 08.00-10.00
Brødmat og grøt
Lunsj kl. 12.00-15.00
Brødmat og grøt
Lunsj kl. 11.30-13.00
Brødmat og grøt
Middag kl. 20.00-22.00:
Hamburger med tilbehør
Middag kl. 20.00-21.30:
Taco

Overnatting

Alle lag, foruten J20, skal bo på Røros skole som er cirka 200 meter unna Verket. 

Innsjekk ved ankomst

Jørund møter dere for å vise hvilket klasserom dere skal ha. Det er viktig at det tas bilder av rommet FØR det tas i bruk, da det skal se likt ut ved utsjekk på søndag.

NB! Alle lag får en pose med t-skjorter ved innsjekk.
Disse t-skjortene SKAL alle ha på seg ved oppstart lørdagsmorgen da vi skal ta felles lagbilde.

Fordeling av rom 

Romfordeling vil være tilgjengelig når dere kommer til skolen. 

Det er i utgangspunktet tiltenkt et klasserom til hvert lag. På grunn av antall klasserom/lag og kapasitet kan det være behov for at to lag deler rom. Det er også lagt inn at det kan bo inntil to voksne på rommene i tillegg til spillerne. 

Romlisten legges ut her når den er klar.

Dugnadsoppgaver

Det er i utgangspunktet forventet at foreldre stiller opp i tillegg til trenere, minimum 1 voksen som ikke er trener. Det er også lurt å være 2 voksne per rom/sove på rom pga. andre oppgaver som skal dekkes ila. helga.  

I fjor hadde vi episoder med hærverk, alle må snakke med sin utøver om det å respektere felles regler, og ivareta det vi har vært så heldig å låne av andre. 

Vi må ha tilsyn på skolene som både skal sørge for sikkerhet, tilsyn og trygghet i lokalet, samt renhold av toalett/vask og gulv.  

Utgang fra paviljongen skal kun benyttes som rømningsvei. 

Oppgaver til brann- og tilsynsvakt 

* Påse at det kun er personer i tilknytning til Klæbu IL som kommer inn på skolen. 
* Sjekke toaletter i 1. og 2. etasje, etterfyll såpe/papir og bytt søppelposer ved behov. 
* Sjekk at det ikke stables eller settes noe i veien for rømningsveier. 
* Det ligger en liste med navn og nummer til kontaktpersoner på vaktbordet. 

Brann- og tilsynsvakt på skolen 

Tidsrom: Vakt/navn: 
Fredag kl.1800 – fredag kl.2300 J2013 
Fredag kl.2300 – lørdag kl.0700 G2009/G2010 (Torild/Trond V.)
Lørdag kl.0700 – lørdag kl.1200 G2011 
Lørdag kl.1200 – lørdag kl.1800 J2011 
Lørdag kl.1800 – lørdag kl.2300 J2010 
Lørdag kl.2300 – søndag kl.0700 J2009 (Randi) 
Søndag kl.0700 – søndag kl.1100 G2012 
Søndag kl.1100 – søndag kl.1400 G2013 

Lagene kan dele opp vakten slik de ønsker. Personen som har vakt skal ha fylt 18 år. 

Tips til aktiviteter på samlingen

* Gjennomfør spillermøte 

* Gjennomfør teamøvelser, mange tips her: https://www.rodekors.no/om/rode-kors-ungdom/dette-gjor-vi/moteplasser-for-unge/aktivitetsbank/  

* Tren alternativt 

* Volleyball  

* Lek i turnhallen (husk opprydding, og alltid voksne til stede) 

* LazerTag (hvis dere er flere enn 20 stk. er det mulig å forhandle slik at dere får 2 runder til 120kr per pers.) 

Tips til pakkeliste

* Luftmadrass (enkelmadrass)
* Sovepose/dyne (komprimert)
* Teppe/laken til over OG under luftmadrass
* Hodepute
* Treningsklær til 2-3 dager
* Dusjsaker
* Sekk til dusjsaker og treningsutstyr
* Håndduk(er)
* Hverdagsklær til kvelden
* Slippers
* Innesko
* Håndball
* Joggesko
* Knebeskyttere
* Drikkeflaske
* Badetøy for de lag som har meldt seg til basseng (J2013, G2013, J2012, G2013, J2011, G2011)

* Lommepenger (laget avgjør sum) 

Kan være lurt at laget har med svartsekker og maskeringsteip for å dekke til vinduer ut mot korridor.  

All dusjing foregår i hallen! 

Sosialt lagledere og trenere Klæbu IL 

Lørdag kl.21 er det ønskelig med noe sosialt for lagledere og trenere. Det er reservert bord for trenere og lagledere for en felles middag (maten betales av den enkelte). Det kommer en egen forespørsel på dette på Facebook.

Felles regler for alle som er med Klæbu Håndball på tur

• Vi reiser som klubb og skal oppføre oss ordentlig mot alle rundt oss 

• Hold orden på klasserommet 

• Mat er viktig, alle må spise ved fellesmåltider 

• Nulltoleranse for energidrikker 

• Inntak av godteri skal begrenses, men litt er tillatt 

• Ballforbud på skolen! 

• Ikke lov å sminke seg på toaletter, om en så absolutt må sminke seg, må en ta med eget speil for å gjøre det på klasserommet 

• All hårspray/produkter/deo/parfyme forbudt for dem som skal i basseng lørdag.  

Treningstider og fordeling 

Økter merket med RØD TEKST styres av H3/J20. Økter merket med GRØNN TEKST er økter hvor spillere får leke seg på egen hånd.

Fredag

Fredag BANE 1 BANE 2 BANE 3 
1900-1930 J20 H3 Skuddstasjoner med J07 som trenere for J/G2011 + 2010 
1930-2000 J20 H3 Skuddstasjoner med J07 som trenere for J/G2011 + 2010
2000-2030 J20 H3 G2009 
2030-2100 J2008 J2009 G2009 
2100-2130 J2008 J2009 G2009 

Lørdag

LØRDAG BANE 1 BANE 2 BANE 3 
0830-0930FELLES ØKT MED SYLVI  
Møt opp i t-skjorter. Bilde vil bli tatt. 
  
0930-1000 J2010 Keeperøkt med Ivan 
FRA 2010 TIL SENIOR 
J2011+G2011 
1000-1030 J2010 Keeperøkt med Ivan 
FRA 2010 TIL SENIOR 
J2011+G2011 
1030-1100 J2010 Keeperøkt med Ivan 
FRA 2010 TIL SENIOR 
J2011+G2011 
1100-1130 J08 J20/2007 G2012+G2013 
1130-1200 J08 J20/2007 G2012+G2013 
1200-1230 J08 J20/2007 G2012+G2013 
1230-1300 G2009+G2010+G2011 J2009 J2010+J2011 
1300-1330 G2009+G2010+G2011 J2009 J2010+J2011
1330-1400 G2009+G2010+G2011J2009 J2010+J2011 
1400-1430 G2012+G2013 J2009 J2012+J2013 
1430-1500 G2012+G2013 J2008 J2012+J2013 
1500-1530 H3 J2008 FRILEIK MED SKUDDMÅLER 
1530-1600 H3 J2008 FRILEIK MED SKUDDMÅLER 
1600-1630 H3 J20 Keeperøkt med Merete og Eva-Lill
FRA 2013 TIL 2011
1630-1700 G2009+G2010 J20 Keeperøkt med Merete og Eva-Lill
FRA 2013 TIL 2011
1700-1730 G2009+G2010 J20 Keeperøkt med Merete og Eva-Lill
FRA 2013 TIL 2011
1730-1800 G2009+G2010 LEDIG TIDJ2013 
1800-1830 J2007 LEDIG TIDJ2013 
1830-1900 J2007 J2009+J2010 TRENINGSKAMP LEDIG TID 
1900-1930 J2007  J2009+J2010 TRENINGSKAMP LEDIG TID 
1930-2000 J2007  J2009+J2010 TRENINGSKAMP LEDIG TID 
2000-2030 HALL STENGT  HALL STENGT HALL STENGT 
2030-2100 HALL STENGT  HALL STENGT HALL STENGT 

 
Basseng lørdag
(gjelder J/G 2013, J/G 2012 og J/G 2011)

Bassenget er på Unicare, ca. 30 min å gå fra hallen, 5 min med bil.  
Adresse: Unicare Røros, Øverhagaen 15, 7374 Røros 

10.30-11.30: J2013/J2012 

16.30-17.30: G2013/G2012 

17.30-18.30: J2011/G2011 

MERK! Beskjed fra Unicare: 

Vi har parfymeforbud hos oss, så viktig at du informerer alle om at de ikke kan bruke parfymerte deodoranter, sprayer, fuktighetskremer, sjampoer eller lignende. Vi har såpedispensere i dusjen som også kan brukes til håret. 

Søndag

Søndag BANE 1 BANE 2 BANE 3 
0900-0930 J2009J20 G2009+G2010 
0930-1000  J2009J20G2009+G2010
1000-1030 J2010J20 G2009+G2010 
1030-1100 J2010 H3 J2013+J2012 
1100-1130 J2011+G2001H3J2013+J2012 
1130-1200 J2011+G2001H3G2013+G2012 
1200-1230 KAMP J2008-J2007G2013+G2012 
1230-1300 KAMP J2008-J2007

Dersom dere har noen spørsmål, er det bare å ta kontakt med oss: 

Jørund tlf. 930 11 868 
Trond Vegar tlf. 948 86 707 
Renee tlf. 928 21 269 
Sylvi tlf. 936 87 474 
 

Viktige bidragsytere til treningssamlingen

Facebook
Twitter
LinkedIn